שיווק שותפים
יש הרבה מאוד כתבות, באינטרנט ומחוצה לו, המבטיחות את שביל הזהב להצלחה, להתעשרות.
לא כל הדרכים שמבטיחות התעשרות באינטרנט לגיטימיות ולא כולן עובדות אבל הפעם נדבר על דרך שעובדת.
הדרך הזאת נקראת שיווק שותפים והיא אמנם מבוססת על טכנולוגיה אבל יש לה גם היגיון כלכלי מהסוג המוכר והטוב.
זהו היגיון כלכלי שמבוסס על דבר מובן מאליו – עמלה תמורת מכירה.
פרסום שעובד מקנה עמלה
אז מהו הקשר בין שיווק שותפים לעמלות תמורת מכירה?
הרעיון הוא שבאינטרנט מציעים כל דבר למכירה, משרוך נעל דרך מכונית ועד לציוד לבתי זיקוק.
החוכמה היא להביא אל האתר של המוכר את אותם הלקוחות שלא רק יגלשו ויתעניינו
אלא גם ישלימו את הדבר החשוב מכל (עבור המפרסם) – תהליך הקניה.
יש הבדל גדול בין להציע מוצרים לבין מכירה ממש.
ולכן, הרבה מאוד חברות, בין אם יצרנים ובין אם משווקים, החליטו לקחת חלק בתוכנית שנקראת תוכנית שותפים.
כל מי שמעוניין בכך יכול להירשם לתוכנית שותפים המפורסמת ברשת, בדרך כלל באתרי החברות עצמן.
אך ההרשמה לתוכנית זאת היא רק שלב אחד, שעדיין לא מניב הכנסה.
על מנת להפוך שיווק שותפים להכנסה של ממש צריך השותף לייצר מכירות.
כלומר, השותף שיצליח להפנות את הרוכש הפוטנציאלי לאתר
שבו נמכר המוצר (ובמידה והמוצר אכן יימכר בסופו של דבר) יקבל עמלה עבור המכירה.
כדי להרוויח צריך להשקיע
חשוב להבהיר כי גם אם שיווק שותפים מכיל בתוכו פוטנציאל רווחיות בלתי מוגבל, כדי לראות הכנסות יש צורך להשקיע.
את ההפניות של הלקוחות ניתן להשיג במגוון עצום של דרכים.
למשל, ניתן להפיץ מייל ובו קישור לאתר המציע מכונית למכירה.
ניתן לשתול קישור בתוך בלוג, שמספר על דיל לחופשה בחו"ל (נניח חופשה בספרד),
כאשר בית המלון משלם לשותף עמלה עבור כל מי שהזמין חופשה במלון.
אפשר לקיים פרסום בעוד דרכים שונות, לרבות בסרטוני יו טיוב, פופ אפים וכיוצא באלה,
כאשר הכלל תמיד נשאר – כל הפניה שהסתיימה ברכישה מקנה עמלה.
יש לציין כי בתוכניות שותפים ניתן למצוא גם מודלים אחרים של תשלום,
למשל תשלום עבור כל ביקור באתר מסוים או תשלום בגין כל השארת פרטים או הרשמה לניוזלטר.